strict negotiation

もう一つ。

最近SL Marketplaceでジャグジーを買ったのですが別のもので木箱(!)をおくってきたので、交渉しますた。

で、下記、3回に渡り送付しました。あくまで下手でね。ただし2度目以上はTWICEとか強めに書きます。強気にでるところと弱気にでるところはさじ加減です。うまく使います。2度はIM、3回目はノートカードで。返信は来ません。いっこうに。

===

hello,

I just bought your ‘luxury jacuzzi with 10 animations’ from SL marketplace but I received the box object that wont be opened – 1 plimed wood box`..1 prim wood object that won’t be opened…I just wondering why…TWICE I have tried to IM to you but you haven’t replied yet.so Could you please send me the correct one or refund?

I much appreciate if you could cope with it sooner.

-mayuka Yoshikawa

===

そこでリンデンサポートに問い合わせ。どうも送付システムにバグがあるらしいとのこと。これも鑑みて交渉します。なお、一度目は再度クリエータさんと交渉しろときたので返信こなかったどーすんの?とごねました。ごねるのもテクニックです。
①初めては弱めに。
②結果としてこちらが不利であればちょっと強めに。
③それでも不利なら強気にでる。あくまでクールに。

いいたいことを大文字でいうというのもテクニックです。よく強調ってあるでしょ?それです。

===

Case Summary
Date Created 2012-03-26 05:35:08
Case Type Failed Marketplace Delivery
Case Status Waiting for Customer Acceptance

* What is the name of the Marketplace Item(s) that you did not receive?
luxury jacuzzi with 10 animations
Marketplace Order ID
#1292603099
What is the date and time the item(s) was purchased.
* Transaction Date
2012-03-25
* Last Attempted Time
08:45:PM

* If there is any additional information you would like to provide, please include it here.
hello I just bought your ‘luxury jacuzzi with 10 animations’ from SL marketplace but I received the box object that wont be opened – 1 plimed wood box(see attached the pics her object the SL market sent…1 prim wood object that won’t be opened.)…I just wondering why…I tried to contact with the shop owner but she hasn’t replied yet.so Could you please send me the correct one or refund? I much appreciate if you could cope with it.
*Note the date and time are following to JST,not PDT.
Related Ticket Number
File Attachments
• Object_001.jpg
Comments
2012-03-27 11:09:09
BradleyH Scout

Hello mayuka Yoshikawa,
Thank you for contacting Linden Lab support! I’m sorry to hear that you are having issues with rezzing the items you purchased. I know how frustrating that must be for you and I do apologize.
Unfortunately, since the sale was not between yourself and linden lab, we cannot process a refund for you. I would have to ask that you continue to seek contact with the creator and seller of the item. They will have to be the one to either refund you or send another copy of the item.
As always, feel free to reach out to us at any time. Have a great rest of your day.
Thanks,
BradleyH Scout

2012-03-31 11:17:33
Me

I am afraid to say I have IMed the seller twice and tell her the issue to your support..but I HAVE NO REPLY FROM HER YET.I just sent notecard written about the issue to her.I do hope she reply some but if she didn’t reply,what should I do for it?
Anyway I will wait one more..

2012-04-01 06:25:35
Me

I havent replied yet…I have heard there are bug issue in your jira.secondlife.com about incorrect merchandise sending from SL marketplace… how about it ? please let me know if you have the issue and how about fix going.

2012-04-02 09:08:20
Dakota Linden

Hello mayuka Yoshikawa,
We were able to recover the funds from the sellers account and have credited the funds back to you for the purchase of the product in SLM Order Number 1292603099.
Please let us know if you require further assistance with this transaction.
Regards,
Dakota Linden
– 
Linden Lab
SL Marketplace Customer Support
https://marketplace.secondlife.com/
http://www.secondlife.com

===

ちなみに一口にご本人から返事がこないので、本人のショップをディスってみたのですが、それでも連絡がきませんでした。もうやめちゃってるんですかねぇSL。

コメントを残す

以下に詳細を記入するか、アイコンをクリックしてログインしてください。

WordPress.com ロゴ

WordPress.com アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト /  変更 )

Google フォト

Google アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト /  変更 )

Twitter 画像

Twitter アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト /  変更 )

Facebook の写真

Facebook アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト /  変更 )

%s と連携中